One thing!

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

I hate to love you - Kapitel 19 - Forever

Av Chocolatechip - 6 maj 2012 21:45

Det var hemtrevlig, precis som utsidan. Harry la sina händer över min ögon och kysste mitt öra. Han ledde mig sakta genom rummen, tills vi tillslut stannade. Han tog bort sina händer och ställde sig framför mig. Min ögon var fortfarande slutna dock så jag såg ingenting.
- "You can open your eyes now Léa" sa han
   
 
Jag tappade andan, jag var fullkomligt målös. Det var så obeskrivligt underbart att han hade gjort det här för mig. Att han hade lagt ner tid och kraft på att skapa något som han visste att jag skulle älska. Vi befan oss på altanen på baksidan av huset. Den var inte särskilt stor och runt om den gick glas så man kunde se ut. I ena hörnet satt en korgstol med en blommig kudde och ett ljust träbord brevid. Mitt på det knarrande golvet låg en stor filt med några kuddar. Det var där vi skulle sitta. Det var inga lampor i rummet, ljusen som Harry hade placerat lite var stans var det ända som lös upp det. Brevid filten stod en klassisk picknick korg. Jag drog häftigt efter andan.
- "It's so beautiful" jag andades ut. Harry's armar slöt sig runt mig, han kysste mig varsamt på nacken.
- "You really think so?" han lät förvånants värt osäker på rösten. Jag vände mig om och såg in i hans enastående ögon. Dom lyste av hopp och förväntan. Jag suckad djupt och log.
- "It's absolutly perfect" sa jag och kysste honom mjukt. Vi stod en någon minut, kanske mer. Det spelade ingen roll, tiden kunde flyga eller gå jätte långsamt med Harry. Men det var jag aldrig medveten om. Det försvann, som om jag tiden stannade. Att jag gick in i någon slags trans, när jag var med Harry var allt oviktigt, allt utom Harry.
Vi satte oss ner på den  mörka filten och Harry började ta upp mat från korgen intill oss. Han ställde fram ett fat med folie papper över sig, en liten skål med någon mörk vätska. En större skål med ris, sal, peppar, två glas och en stor flaska alkohol fri cider. Jag skrattade högt.
- "We aren't actually 18 jet" sa han till försvars och log lite. Jag kysste bara honom lätt på munnen för att visa att jag tyckte han hade gjort rätt. Jag var inte det minsta sugen på alkohol, även om det kunde dämpa bakfylla. Jag hade inte tänkt på det innan, men nu kom allt tillbaka, illa måendet och huvudverkan, fast i en lättare version. Skulle jag bara låtsas som ingenting. Skulle jag bara äta på och låtsas att jag inte var beredd på att spy upp det, låtsas som att huvudet inte dunkade vid för höga ljud eller för starka ljus. Eller skulle jag berätta, förstöra hela kvällen och tvinga mötas hans blick, men i alla fall vara ärlig. Nej det skulle jag inte, inte nu i alla fall. Han tittade frågande på mig. Jag var inte lätt läst, inte alls faktiskt, men vad som förvånade mig var att Harry nästan alltid visste vad jag tänkte, eller om något var fel. Våra läppar möttes igen och vi log mot varandra.
Filten var full med mat i olia skålar och på olika tallrikar. Han hade ställt ett rött pappersglas brevid mig och ett vid sig.
Han öppnade flaskan och fyllde mitt glas. Sen höjde han sitt påfyllda glas. Vi tittade varandra djupt in i ögonen.
- "Happy aniversery" sa han och slog sitt glas mot mitt, jag skrattade till lite och förde glaset på munnen.
- "Happy aniversery" jag kysste mjukt hans läppar.
- "So what have you planed?" frågade jag och gestikulerade mot maten. Han log hemlighetsfullt och tog upp fatet med folie.
- "I thought, sience you're a vegiterian, we eat somthing with out meat" Jag skrattade.
- "Smart move" han himlade med ögonen och flinade.
- "So..." han tog bort papret och visade enusiastikt fram vårrullarna på tallriken. Jag tog försiktigt upp en och la den på min tallrik. Innan jag sa något slickade jag bort fettet från mina fingar.
- "How do you know I love these?" frågade jag förvånat. Han skrattade lite och tåg två styckna till sig själv.
- "I have my contacts" han tittade finurligt på mig, jag höjde ögonbrynen "I asked Niall" medgav han tillslut. Jag nickade och tog ett bett av fett rullen i min hand, det smakade ljuvligt.
 
Himlen var nästan kolsvart. Det ända som prydde den var dom små glittrande stjärnorna som följde valvet. Fullmånen hängde som en stor lampa precis till vänster. Den lyste i silver vitt.
Sen kände jag doften av jordgubbar. Jag tittade på Harry och som jag misstänkt åt han på ett klar rött bär med en grön liten tofs. Han visste att jag tittade på honom, eller snarare på jordgubben i hans hand. Det var nog därför han gjorde allt som fick det att se ännu mer aptit retande ut. För att retas sträckte jag ut handen på hans, tog jordgubben och stoppade den i min munn. Han tittade chockat på mig. Jag försökte le men jordgubben var så pass stor att det bara rann en sträng av slämm så fort jag uppnade munnen, lite mindre charmigt. Harry himlade med ögonen.
- "First you steal from me and now you drooling on me" han skakade på huvudet och försökte låta bli att le. Jag skyndade mig att tugga och svälja.
Sen kysste jag honom, mjukt och intensivt. Han gav med sig och kysste mig passionerat tillbaka. Hans starka händer tog tag i min midja och han satte mig mjukt i hans knä. Jag gjorde som vanligt, rufsade in mina händer i hans hår, fast med mera vilja den här gången, och styrka. Jag hörde honom mumla något så jag slutade kyssa honom.
- "What?" frågade jag och flinade lite.
- "I said that if we don't stop now, this is gonna be really awkward" hans ansikte fick en svag röd nyans men han låtsades inte om det och skrattade bara lite lågt.
Det tog en stund innan jag förstod vad han menade, men när jag väll gjorde det kunde jag inte hjälpa att brista ut i skratt. Han tittade bädjande på mig.
- "Well isn't that a good thing" sa jag och höjde ena ögonbrynet, repliken fångade genast hans intresse "what if I want it to go awkward?" Han tittade betraktande på mig, som att försöka förstå om jag seriös eller inte. Men jag ändrade mig inte, utan satt bara kvar och såg honom i ögonen. Efter att tag suckade han och tittade ner i sitt knä.
- "You really know your doi" muttrade han, jag ryckte oskyldigt på axlarna.
- "I just have to clean up a little, or my mum kill me" han nickade mot mig för att jag skulle flytta mig. Jag gjorde som han sa och gick av hans knä. Han tog med sig rester och tallrikar och gick mot köket. Jag tog upp min mobil och kollade twitter lite snabbt. Det var nya, retweets, folk som hade favoritserat, och nya mentions. Jag hade nämligen lagt upp en bild på picknicken med bild texten: Oh this boy really know me, I love him from the bottom of my heart @Harry_Styles.
Svaren kom mest ifrån Directioners, några från vänner eller bekanta på skolan, men två styckna fångade min uppmärksamhet extra mycket. "And he loves you, have a great time and take care! xxx :D", det var från Anne, Harry's mamma. Jag hade träffat henne två gånger. Fast bara snabbt, vi hade kanpt pratat så det var inget officiellt. Som min mamma och Harry. Han hade till och med kommt över på middag flera gånger. Men det kanske berodde på att Harry var mer presentabel än vad jag var. Det andra svaret jag stannade upp vid var från ett fan "I hate people hating on you, you deserve him, he deserves you! You make him happy, that's what matters! I wish you the best, take care! xx". Jag förstod inte varför det berörde mig så mycket. Jag blev alldeles varm inom mig av att läsa det. Så jag bestämde mig för att svara "I feel all warm inside while reading this, thank you! We love each other, but he loves Directioners also, and this is a part of why! x" jag glömde inte heller bort att svara Anne, det skulle vara pinsamt "He does? Haha, thank you Anne, we will! :) Take care! xx", jag hann precis klicka på "Tweeta" innan Harry kom tillbaka med ännu en filt.
 
Sex var pinsamt, det var logiskt. I alla former, för utom fyllesex. Gick det snabbt och om man var ovanligt upphetsad så han man inte tänka på hur pinsamt det faktiskt var. Men det brukade ju släppa i alla fall, efter ungefär halv akten. När det där jobbiga var över, förspelet och när han gjorde sitt, satt säga. Innan dess var det mest stelt och jobbigt. Planerad man det blev det så. Jag var sugen, absolut, jag ville. Vi var ju ensama i ett stort hus, vi låg på en altan med en bäck svart natt himmel över oss och massa ljus låg tända runt om oss. Det var praktiskt taget perfekt. Och ändå blev det så här. Harry låg med sin nakna, muskulösa, pojkkropp, över mig. Så långt hade vi kommit i alla fall, kläderna var av, men det hade inte hänt än, inget hade hänt. Han ville också, det märktes. Jag tror bara han inte vet hur han ska göra.
Vi hade gjort det innan, såklart. Men i en säng i mitt eller hans rum, och oftast "in the heat of the moment" som Louis brukar säga. Inte så här.
- "This is kinda awkward" sa jag när jag inte kunde hålla mig längre, någon var tvungen att bryta tystnaden med det uppenbara. Harry skrattade lite generat.
- "Yeah, a little" Dels för att jag inte orkade vänta längre, dels för att få tyst på honom, och dels för att ta bort det pinsamma, kysste jag honom, ivrigt. Då lättade det, som alltid. Allt blev mer i rörelse, man regristerade inte allt på samma sätt, det bara hände. Harrys läppar sökte sig ner från munnen och till halsen, vidare till nyckelbenet, och sen till kanten av tröjan, om jag skulle haft någon. Han händer kändes brännande heta mot min svala hud när han rörde sig längs min kropp. Jag stönade lågt, något som fick honom ännu ivrigare. En stöt får genom hela kroppen när hans osäkra fingrar nätt rörde min bröstvårta. Dom gick längre ner, ner för min platta mage och vidare till min höft. Längs med mina böjde ben till knät, sen tillbaka. Han kysste mig om varannat, och viskade saker till mig, som "You're beautiful" och "I love you". Han läpper kysste min hals vidare till örat och sen tinningen. Jag mörde min kropp i en lätt båge av njutning. Vilket fick min hals att blottas ännu mer. Hans mun var bara en centimeter från min när han viskade en smula anfått.
- "Should I do it?", jag bet mig i läppen för att minska det stora leéndet som så gärna ville blotta hur road jag var över hans sätt att sköta sådan här situationer. Han gjorde det dåligt med andra ord, eller inte als. Samme fråga varje gång, "Should I do it?" "Are you redy?". Jag fann det charmigt, det var en typisk Harry sak att göra. Att alltid bry sig om andras välmående. Jag had handen mjukt i hans hår. Fortfarande bitande i läppen, nickad jag ivrigt.
- "Yeah" viskade jag men det över gick i ett ljust litet stön.
 
Jag hörde hans mättade andetag, dom var bara någon decimeter från mitt öra. Hans ansikte var svårt att urrsklilja i mörkret, men månens ljus föll precis över hans högra öga, mun och käkben. Han log, på ett nöjt och tillfrädställt sätt. 
Hans hand strök över mitt rufsiga hår och hans andra låg under hans huvud. Jag kunde höra hans hjärtslag tydligt, nästan lika tydligt som hans andetag. Dom var en aning snabbare än vanligt, ett tecken på lycka, antog jag.
Mitt huvud vilade tungt på hans starka bröstkorg. Filten vi haft över oss låg halvt över mina nakna bröst, ungefär vid byxmynningen på Harry.
- "That was amazing" suckade han lyckligt. Jag nickad lågt tills jag insåg att han inte såg mig.
- "Yeah" jag la mitt huvud jämsides med hans, drog över filten så att den täckte våra kroppar helt. Han vände ansiktet mot mig och strök mig sakta över kinden. Jag slöt ögonen och bara njöt av hans lätte smekningar.
- "Remember when we first met and I said that you were the most beautiful girl I ever met?" jag nickade "I really did mean it by then, but now..." Jag öppnade ögonen.
- "Now what?" frågade jag, det lät mer arg en vad som var menat.
- "Now I know for sure, you're both beautiful inside and out" Han såg mig bara rakt in i ögonen och rörde inte en min. Som om det han hade sagt var obetydelsefullt. Men det var allt annat än oviktigt. Det var dom vackraste orden jag någonsin hört. Det var nästan lika vackert som när han sjöng. När hans ljuva, behagliga röst nynnade på melodier. Och jag bara satt uppkrupen i hans beskyddande knä. Medans han kysste mitt huvud. Det var en av dom bästa sakerna jag visste. Eller när vi lagade mat tillsammans, och jag alltid blev irriterad på Harry, men han bara skrattade åt mig och kysste mig. Det var det bästa som fanns.
Eller det här. När han sa saker som fick mig att känna mig värdig, och vacker.
- "And I will always love you" avslutade han, jag suckade.
- "I will always love you too, Harry, no matter what" Han log stort och blottade alla sina perfekta tänder.
Plötsligt flög han upp och satte sig käpprakt på filten under oss. Jag satte mig halv upp och lutade mig med armbågen. Harry ställde sig upp och började leta efter sina kalsonger. Jag kunde inte låta bli att stirra på hans så nakna kropp. Konturerna av hans linjer framhävdes så mycket bättre i det mystiska ljuset.
- "Léa you're staring" jag han med kroppen vänd mot mig. En ljusröd nyans tog snabbt plats på mina kinder.
- "Sorry" viskade jag förläget.
- "Don't blush, I would do the same" han log uppmuntrande mot mig, som om han  precis hade gett mig ett peptalk.
Jag kunde inte låta bli att skratta.
- "I have something for you, just wait here" han avbröt tystnaden och tassad in i huset med bara kalsonger.-
Jag satt kvar med filten som hade hasat när och skymtade nu mina bröst. Månskenet fick min vinterbleka hy att nästan skimra i silver. Jag satt och bara beundrade kvällen som hade varit, och som fortfarande pågick. Jag drog en smått svettig hand genom mitt hår och suckade. Jag vände mig mot altan dörren, ingen var påväg tillbaka, jag hörde inte något inne i det upplysta huset heller. Och eftersom jag hade världens sämsta tålamod så beslutade jag mig för att gå in med filten om min kropp och leta efter Harry.
- "Harry!?" skrek jag genom det tysta huset, för ett ögonblick blev jag rädd.
- "I'm here Léa" han var på övervåningen, jag gick mot trappan. "Don't get up here, I'll be down in a sec"
Jag satte mig i soffan och väntade. Tillslut hörde jag steg i trappan. Harry stod plötsligt framför mig i bara ett par mjukis byxor. Han höll något bakom ryggen och flinade hemlighetsfullt. Jag höjde mitt ena ögonbryn och försökte få en skymt av föremålet i hans hand.
- "What is that, in your hand?" frågade jag med en fejkade irriterad röst och ett leénde på läpparna.
Han tog fram ett litet paket. Det var fult inslaget med papper av äpplemönster. En personlig grej i alla fall, Harry visste min kärlek till äpplen. Han hade försökt mycket med paketet, det syntes. Nu stod han lika förväntasfull som ett barn på julaftons morgon med ett gigantiskt leénde på läpparna.
- "Open it!" sa han ivrigt "I can hold your blanket. Jag skrattade och lät honom ta tag i kanten på filten medans jag öppnade paketet. Jag trodde jag skulle nå föremålet när äpple pappret var av men det låg inlindat i ljuslila silkespapper. Jag öppnade försiktigt och precis när jag var klar gled något från pappret ner till golvet och landade på golvet med ett svagt klang. Jag böjde mig ner och tog upp föremålet. Det var ett silverhalsband. Med ett litet hjärta hängande. Det var så litet och enkelt, men det var fullkomligt perfekt. Jag drog efter andan.
- "You like it?" frågade Harry spänt.
- "I love it" jag slängde armarna runt hans hals och gav honom en kyss på kinden.
Han tog tag i halsbandet och vände det om. På baksian var ett litet tecken inristat, en tecken som såg ut som en liggande åtta, förevigt.
- "The heart stand for love, and this stands for forever" sa han "wich means I will love you forever" Jag gav honom enn passionerad kyss, mitt på munnen.
- "Put it on!" sa jag ivrigt och blottade min nacke för honom. Hans svala händer darrade svagt när han knäppte spännet.
Smycket föll perfekt i min halsgrop, som om det var skapt bara för mig. För mig och Harry, för allt vi hade varit med om och för allt som låg framför oss.
 
Kapitel 19! Woho, jag har kommit riktgit långt ju :D Jo, på förra kapitlet var ni inte dom bästa på att kommentera. Ni kanske inte har förstått det men era kommentarer är min drivning, det som gör att jag skriver och publicerar. Annars skulle jag bara sparat det i Word. Så snälla, för att jag blir så lycklig, ös med kommentarer på det här, och kommande, kapitel. Minst 8 i så fall :D
 
Chocolatechip   
 

 
 
Ingen bild

valentina

6 maj 2012 22:15

Åh äntligen!! Har längtat bra!!

Chocolatechip

7 maj 2012 15:33

Tack tack :)

 
Ingen bild

Denice

6 maj 2012 22:18

Super duper bra kapiel!!!!! :D

Chocolatechip

7 maj 2012 15:33

Tack så mycket :D

 
Ingen bild

Elin

6 maj 2012 22:19

Ååh jätte bra!! :D <3

Chocolatechip

7 maj 2012 15:33

Taack :)

 
Ingen bild

patricie

6 maj 2012 22:49

fyfan vad gullig Harry är! :') längtar sjukt mycket tills nästa kapitel kommer ut! riktigt riktigt bra :D

Chocolatechip

7 maj 2012 15:34

Visst här han :D haha, jaa, det dröjer nog lite, tack :)

 
Ingen bild

melinda

7 maj 2012 13:33

Sjukt bra kapitel!! :D

Chocolatechip

7 maj 2012 15:34

TACK :D

 
Ingen bild

Emma

7 maj 2012 17:28

Åh jättebra! ;)

 
Ingen bild

davin

10 maj 2012 17:31

walla due grym bror<3
lite mer drama ba <3 :)

Chocolatechip

11 maj 2012 09:14

Tack :D Mer drama kommer... :)

 
Ingen bild

Hanna

10 maj 2012 21:50

Älskar verkligen din novell!! Hoppas nästa kapitel kommer snart så jag kan fortsätta drömma mig in i den :P

Chocolatechip

11 maj 2012 09:15

Tack! :D

 
mimo / sarah

mimo / sarah

13 maj 2012 13:37

hej gumman, era namn kommer ploppa upp är de åker tillbaka till London. Då ska de få träffa deras nya tjejer. Aah det kan vi fixa :) Haha hur ska vi göra det ska vi bara länka varandra i ett inlägg? Läste igenom din novell ! Riktigt bra !! xx

http://hegotme

Chocolatechip

14 maj 2012 19:56

JIPPIE, längtar :) Ja det var lite så jag hade tänkt, att vi länkar och skriver i något inlägg :) Gör det nu

 
Ingen bild

Sanne

13 maj 2012 20:39

SUPERBRAAAAAA

Chocolatechip

14 maj 2012 19:57

TACK :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chocolatechip - 14 augusti 2012 21:45


"No" sa han "I wern't, you were ruind, I should have no better." Jag suckade djupt, det skulle inte gå att säga emot, han skulle ändå vinna. Istället kramade jag honom. Hårt och länge. "I love you Niall" viskade jag i hans nacke. "I love you to...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 22:45


Sen slutade allt. Sekunden jag öppnade entrédörren. Det ända som hördes var ljudet av mina andetag. Min puls slog fortare än någonsin, det ända jag gjorde var att öka takten. Jag ville springa för alltid. Springa i från smärtan som jagade mig och sku...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 12:18

Har skrivtorka kära läsare. Ni anar inte hur jobbigt det är! Och jag har aldrig haft det innan! Det brukar mer vara att jag är seg på att starta ett kapitel men nu är jag seg helt igenom. Har börjat på en helt ny novell, och nej den här kommer inte a...

Av Chocolatechip - 9 juli 2012 23:30


  Jag skulle hem till Niall efter skolan. Han visste ingenting om det men eftersom han inte svarade på sms eller samtal var det ända sättet att få kontakt med honom. Men det var först musik med Mr. Dennis. Musik var det ände ämnat jag helhjärta...

Av Chocolatechip - 7 juli 2012 16:41

Jag tänkte skriva ett, förmodligen, kapitel i Harrys perspektiv. Räck upp handen alla som är extalterade   . Nej men serre, tänkte faktiskt det. Blir inte det kommande kapitlet utan nästa. Ska bli kul.   Chocolatechip     ...

Ovido - Quiz & Flashcards