One thing!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

I hate to love you - Kapitel 14 - Dear sister

Av Chocolatechip - 18 mars 2012 15:00

Jag la mig till rätta i han famn och slöt ögonen. Tröttheten tog tag i mig och jag höll precis att falla i djup sömn när Harry viskade.
- "You're beautiful Léa" Jag log.
- "You're beautiful too Harry"
   
 
- "Were should I put this?" frågade Harry och höll upp en påse med massa tidningar.
Jag tittade lite irriterat på honom.
- "I don't know, just put it somewhere!" sa jag lite stressat.
Vi höll på att städa lägenheten, min och mammas. Hon blev utskriven idag och även om det aldrig hade varit rent i lägenheten och mamma skulle antagligen inte bry sig kändes det viktigt att det var fint när hon kom hem.
- "Calm down baby" sa Harry och la sina armar om mig. Han kysste min nacke. Jag suckade tungt och gick ur hans grepp.
- "Not now Harry" jag tittade allvarligt på honom.
- "But when!?" sa han besviket "you always pushing me away. I'm starting to wonder if you really want to" Han tittade på mig med en oskyldig min. Jag höjde ena ögonbrynet och gick sagta fram till honom. Kysste han mjuka läppar.
- "I want to and you know that" sa jag efter kyssen "but we have a lot to do"
Han flinade
- "Fine" Jag skrattade lite åt honom. Vilket han tydligen inte var så glad över eftersom han i nästa sekund brottade ner  mig på golvet. Jag bara fortsatte skratta. Enda tills jag var tvungen att sluta för att hans läppar var tryckta mot mina.
Vi rullade runt på golvet och kysstes ett tag. Plötsligt plingade dörren. Harry som låg ovan på mig rörde inte sig.
- "Harry move it!" sa jag och knuffade undan honom.
Han skrattade och jag skakade på huvudet. Vi gick tillsammans hand i hand mot dörren.
- "Oh god!" sa jag chockat. Utanför dörren stod min syster, Oceane. Hennes långa svarta hår hade växt sens vi såg sist, det nådde henne till midjan nu, hon hade tonat det också. Annars var hon sig lik.
- "Well it's nice to se you too" sa hon surt och gick in i lägenheten. Hon släppte sin väska i hallen och tog av sig sin svarta jacka. Den ljust persiko färgade blusen under pryddes med ett stort svart halsband. Hon hade ett par enkla svarta jeans och skyhöga klackaskor. På hennes vänstra ringfinger satt det som vanligt en guldig ring med två diamanter i.
- "I'm sorry" sa jag och kramade henne "but I'm just surprised to see you here"
- "Sense you never invited me I had to take it in my own hands" hon anklagade mig lite det visste jag. Och förkänade det gjorde jag också. Jag hade inte sett min syster på elva månadare och jag hade inte ens ringt.
- "Were's mum?" frågade hon och gick in i lägenheten.
- "She's in the hospital" sa jag, ännu en gång kände jag mig skyldig som inte hade berättat det för Oceane.
- "Oh" sa hon bara och verkade inte ens lite sur över att hon inte visste "why?"
- "She biked drunk and fell, she broke her arm" svarade jag.
- "So when does she come back?" frågade hon nyfiket och tittade ut över lägenheten. Som inte såg ett dugg ren ut, nästan mer rörig än innan.
- "Today actually" sa jag lätt "were cleaning the apartment for her". Oceane gav mig en blick sedan tittade hon på Harry som stod tyst i bakrunden. Hennes mun sprack upp i ett retsamt leénde.
- "Really you are?" hon nickade mot min och Harry's sammanflätade händer. Harry tittade lite obekvämt på min syster. Han tyckte nog att hela situationen var obekväm "how long have you guys been togheter?" fortsatte hon.
- "Two weeks, I think" Jag tittade lite på Harry.
- "Two and a half actually" sa han och log stort. Sen sträckte han fram handen mot Oceane.
- "I'm Harry" sa han. Hon log och skakade hans hand.
- "Oceane"
Hon gav mig en snabb blick som sa något i stil med "han var ju gullig".
- "So two and a halv week" sa hon retsamt. Jag älskade min syster men ibland var hon så jobbig. Det här ögonblicket var ett riktigt bra exempel. "That's probealy the longest relationship you ever had" forsatte hon och tittade oskyldigt på mig. Just då kände jag en stor lust att klippa till henne. Lyckligtvis tyglade jag mig och svarade.
- "No Oceane, it's not" Harry tittade osäkert på mig, han verkade inte veta ut eller in.
Oceane slog sig på pannan.
- "No right" sa hon sen "you and that Niall were togheter pretty long right?". Hon förvånade mig. Oceane och jag hade alltid retats men det här var bara för mycket. Att dra upp gamla ex framför pojkvännen. Ännu värre blev det ju när pojkvännen och ex:et kände varandra
- "Niall!? As in Niall Horan!?" frågade Harry förvånat. Oceane tittade lite skamset på mig och sen på Harry.
- "You know each other!?" sa hon sen. Jag suckade djupt, varför skulle min storasyster komma när det var som mest olägligt?
- "Oceane, meat my boyfriend, Harry Styles, singer in a worldfamouse boy band, One Direction" sa jag och satte mig i soffan "were also Niall is in". Harry nickade lite förläget.
Oceane stirrade bara chockat ut i luften. Hon försökte registrera det jag nyss hade sagt. Koppla ihop dom olika sammanhangen. Harry och Niall kände varandra för att dom båda var i ett pojkband.
- "Oh" sa hon tillslut.
 
Jag, Oceane och mamma satt i köket och åt. Min storasyster hade insisterat på att laga mat och till min stora förvåning hade det smakat riktigt gott. Hon var trots allt mest lik mamma, och mamma var ingen vidare kock. Hon och mamma var lika i utseéndet också. Dom hade båda långt spikrakt svart hår och isblå ögon. Mathias hade också haft det. Jag var mer lik min pappa. Hade rött hår fast bruna ögon. Min ögon var min egna, det hade alltid mamma sagt.
- "Girls this have been very nice but I'm really tired" sa hon och reste sig upp för att börja duka av.
Oceane stoppade henne.
- "We deal with that mum" sa hon "don't worry". Mamma gav henne en tacksam blick och gick mot sovrummet.
Jag och Oceane satt tysta ett tag, men min syster var inte en sådan som njöt av tystnad, som jag gjorde. Hon var en av dom som hela tiden måste få något sagt eller något gjort.
- "So you and Harry" sa hon och flinade. Jag suckade men kunde inte låta bli att le lite mot min så fåniga syster.
- "Yes, what about it?" sa jag obesvärat. Hon himlade med ögonen och suckade.
- "You are so boring!" sa hon sedan "I'm coming home and I see you snog a unknown guy on the floor, it's lot about it!"
Hon lutade sig fram över bordet och iaktog mig. Jag tog en klunk av vattnet och förberede mig på den stora utfrågningen.
- "How did you met?" frågade hon entusiastiskt.
- "We bumped in to each other on the street and he spelt coffee over my shirt" jag kunde inte låta bli att le när jag tänkte på den gången. Då jag träffade Harry för första gången. Jag minns att jag hade tänkt på honom på ett sätt jag aldrig tänker på honom nu. Ett sätt som mest handlade om hångel. Det var tre veckor sedan. Jag hade varit tre veckor med en pojke som fick mig att inte vilja somna för att verkligheten var mer drömlikt än drömmarna själva. Han som fick mitt hjärta att stanna upp något, mina knän att vika sig, fjärilarna i magen att flyga mer än någonsin, huvudet att snurra. Kärleken för Harry blev bara större, den minskade inte, den stannade inte, den blev bara större varje gång jag såg honom. Jag hade varit tre veckor med pojken som gjorde mig lycklig.
- "Oh" sa Oceane och störde mina funderingar "you love him". Jag tittade hastigt upp på min systers leénde ansikte. Men det var inget retsamt leénde,  snarare ett leénde som uttryckte glädje, för mig.
- "Yes, I think I do" sa jag med eftertryck.
- "So have you guys done it?" frågade hon retsamt igen. Jag gav en en frågande blick.
- "Euh" sa jag och höjde ögonbrynen. Oceane suckade.
- "Come on" sa hon "I'm your sister, I'm officialy aloud to ask you that!"
- "Yes" sa jag sen "but are you really intestead of my sexlife?". Oceane bara tittade på mig, som om jag var helt dum i huvudet. Jag himlade med ögonen.
- "Okey" medgav jag till slut "we have done it". Oceane tittade förtjust på mig.
- "I knew it!" sa hon "how many times?" hon tittade på mig med ett stort flin.
- "That's kind of kinky" sa jag och höjde ena ögonbrynet "don't you think?"
- "No" sa hon.
- "Okey" sa jag "four"
Min syster fnissade nöjt och jag kunde inte låta bli att skratta. Precis då insåg jag hut mycket jag saknat henne. Hon var min syster och jag älskade henne.
 
Jag stod och borstade tänderna när det vanlig sms:et från Harry fick min mobil att viberera.
"Good night baby, see you tomorrow? xx" Jag log och stannade upp i min tandborsting för att svara
"Good night Harry, I'm going out with Oceane tomorrow, to celebrate wanna join?? xxx" Inom loppet av några sekunder kom svaret från Harry.
"would love to! night xxx" "night" skrev jag ock skickade.
Plötsligt märkte jag att någon iaktog mig i dörröpnning. Oceane stod där och log mot mig.
- "Oh gosh, you scared me!" sa jag förskräkt.
Hon skrattade lite.
- "I were just going to say good night" hon log fortfarande. Jag log tillbaka.
- "Good night Oceane" sa jag och satte mig på sängen.
- "Good night Léa" sa hon och gick.
 
- "Time to wake up!" skek min morgonpigga syster och drog av mig täcket. Jag huttrade till och försökte få tillbaka det. Men Oceane had lagt det brevid sängen så efter några försök var jag tvungen att sätta mig upp.
Jag kliade mig i ögonen några gånger för att vakna till.
- "What time is it?" sa jag och gäspade stort. Oceane gav mig en blick.
- "Halv past eleven, it's beautiful wether and were going out!". Hon tog en tugga av marmelad mackan i hennes hand.
Hon hade redan satt på sig en orange klänning som såg ut som en stor skjorta och ett par hudfärgade nylontights. Hon hade några guldiga ringar på fingrarna. Hennes aniskte var osmikat. Jag älskade när hon inte bar smink för hon behövde det inte. Hon var vacker ändå, vackrare till och med.
- "Come on" sa hon uppmanande och nickade mot garderoben. Sen gick hon ut.
Jag satte på mig en prickig blus med röda byxor och några oranga aktiga ringar.
 
Jag stod i dörröppningen och väntade otåligt. Det var ett klassikt drag från min systers sida. Att rusha på andra och sen var sist klar. Som tur var kunde Harry underhålla mig via sms medans Oceane sminkade sig.
- "I'm done" hörde jag henne säga brevid mig. Hon drog på sig ett par beiga pumps tog sin väska och så gick vi. Vi låste bara nedre låset eftersom mamma fortfarande var hemme men sov.
- "We're we going?" frågade jag och öppnade entré dörren.
- "I thoght.." längre fortsatte hon inte. Hennes ögon var bara fast frusna mot havet av folk som skrek av förtjusning.
Jag stelnade till när jag såg. Vilka var dom här människorna, varför var dom här? Djupt inom mig visste jag. Djupt inom mig visste jag att männsikorna var här för att träffa mig.
 
Ett nytt kapitel, uppenbarligen! :) Och med en ny karaktär, Oceane, Léa's syster.
 
Läs viktigt!
I vanilga fall brukar jag ha från 5 till 10 kommentarer på kapitlena, men nu ska vi försöka slå rekord.
Jag har ungefär 50 besökare varje dag och jag skulle vilja att var ända än kommenterade! :)
Så alla som läser det här kapitlet, skriv vad ni tycker!
 
Annars blir det inget kapitel 15 :D
 
Chocolatechip   

 
 
Ingen bild

Valentina

18 mars 2012 15:36

Skit bra kapitel<3

Chocolatechip

18 mars 2012 18:09

Vad bra att du tycker det för själv var jag si sådär nöjd :/

 
Ingen bild

anna

18 mars 2012 16:14

jättebra kapitel!

Chocolatechip

18 mars 2012 18:09

Tack! :D

 
Ingen bild

Emma

18 mars 2012 16:15

Åhh så härligt att bara drömma sig bort :') verkligen super bra kapitel!!

Chocolatechip

18 mars 2012 18:10

Ja, i smyg brukar jag låtsas att jag är Léa, hehe.
Tack, tack :D

 
Ingen bild

Hanna

18 mars 2012 16:16

jättebra kapitel! Hoppas alla kommenterar så kapitel 15 kommer snart! :D

Chocolatechip

18 mars 2012 18:11

Tack! :D
Ja det får vi ju hoppas! :)

 
Daniela

Daniela

18 mars 2012 16:37

jättebra!!

http://harrysnovell.blogg.se

Chocolatechip

18 mars 2012 18:12

Jag tackar och bugar :)

 
Ingen bild

Bonniers Bokförlag

18 mars 2012 16:38

Det är roligt att se att du lägger ner mycket arbete i det du skriver, det är inte många unga författare som gör det! Fortsätt att kämpa med det du gör och det kanske blir en bok nån dag! Skicka in alla kapiteln till BONNIERS BOKFÖRLAG! // VD:n Jessica från Bonniers

Chocolatechip

18 mars 2012 17:34

Är det här på riktigt eller är det bara en elak människa som driver med mig? :)

 
Ingen bild

Karin

18 mars 2012 17:45

who are theeeey, ååh vill veta nuu!!

Chocolatechip

18 mars 2012 18:12

Ja nu är det ju lite spännande! :D

 
Annie ;)

Annie ;)

18 mars 2012 18:53

Super som varje kapitel Cornelia, skriv nästa nu,<3

http://lma.webblogg.se

Chocolatechip

18 mars 2012 19:00

Tack Annie :) ska börja med nästa snart!

 
Ingen bild

Fille

18 mars 2012 19:03

verkligen jätte bra vill vet vem de är, skriv snart :<3
Grym novell, fortsätt och skriv :) <3

Chocolatechip

18 mars 2012 20:48

Tack! Ska skriva nästa så snart som möjligt! :D

 
Ingen bild

Denice

18 mars 2012 23:34

Jätte,jätte bra kapitel lägtar redan efter ett till :)<3

 
Ingen bild

Jessica

19 mars 2012 07:39

Jätte bra kapitel!! Längtar efter nästa !! xx

Chocolatechip

19 mars 2012 19:18

Tack, tack! :) Ska snart börja på nästa :D

 
Ingen bild

ellen

19 mars 2012 08:39

såå bra!

Chocolatechip

19 mars 2012 19:18

Tack såå mycket! :D

 
Ingen bild

Elin

19 mars 2012 13:58

SÅÅ SJUKT RA DU ÄR! :D <3

Chocolatechip

19 mars 2012 19:18

TACK ELIN! :D

 
Ingen bild

Emma

20 mars 2012 21:19

Jättebra! ;)

 
Sara

Sara

20 mars 2012 22:36

GAH, vi vill ha mer nu nu nu nu nu nu nu nu!

http://www.astorytotell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chocolatechip - 14 augusti 2012 21:45


"No" sa han "I wern't, you were ruind, I should have no better." Jag suckade djupt, det skulle inte gå att säga emot, han skulle ändå vinna. Istället kramade jag honom. Hårt och länge. "I love you Niall" viskade jag i hans nacke. "I love you to...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 22:45


Sen slutade allt. Sekunden jag öppnade entrédörren. Det ända som hördes var ljudet av mina andetag. Min puls slog fortare än någonsin, det ända jag gjorde var att öka takten. Jag ville springa för alltid. Springa i från smärtan som jagade mig och sku...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 12:18

Har skrivtorka kära läsare. Ni anar inte hur jobbigt det är! Och jag har aldrig haft det innan! Det brukar mer vara att jag är seg på att starta ett kapitel men nu är jag seg helt igenom. Har börjat på en helt ny novell, och nej den här kommer inte a...

Av Chocolatechip - 9 juli 2012 23:30


  Jag skulle hem till Niall efter skolan. Han visste ingenting om det men eftersom han inte svarade på sms eller samtal var det ända sättet att få kontakt med honom. Men det var först musik med Mr. Dennis. Musik var det ände ämnat jag helhjärta...

Av Chocolatechip - 7 juli 2012 16:41

Jag tänkte skriva ett, förmodligen, kapitel i Harrys perspektiv. Räck upp handen alla som är extalterade   . Nej men serre, tänkte faktiskt det. Blir inte det kommande kapitlet utan nästa. Ska bli kul.   Chocolatechip     ...

Ovido - Quiz & Flashcards