One thing!

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

I hate to love you - Kapitel 22 - Lost

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 22:45

Sen slutade allt. Sekunden jag öppnade entrédörren. Det ända som hördes var ljudet av mina andetag. Min puls slog fortare än någonsin, det ända jag gjorde var att öka takten. Jag ville springa för alltid. Springa i från smärtan som jagade mig och skulle ta över så fort jag sagtade ner. Men så skulle det inte bli. Jag kände hur marken snurrade uner mina fötter. För en sekund hörde och såg jag allt i nästa sekund var allting svart. 

   


Harry's perspektiv


Jag skulle precis smsa Léa och fråga om jag skulle hämta henne. Antagligen hade hon och Niall blivit vänner och glömt bort tiden, vilket bara var bra. Allt jag ville var att allt blev som vanligt igen. I alla fall precis när jag skickat meddelandet, ringde Niall.

"Hello?" svarade jag. Han sa ingenting. Först hördes bara brus sedan andetag, tunga av utmatning. "Niall?"

Det brusade mer och jag var nära på att lägga på.

"It's Léa" sa Niall då. Det kändes som om blodet frös till is när jag hörde Léa's namn. Någonting hade hänt, det var självklart. Jag väntade på att ilskan skulle välla upp, riktad mot Niall. Men den gjorde aldrig det. Jag kände bara skuld. Vilket var konstigt med tanke på att jag inte ens varit i närheten och inte visste vad som hade hänt heller.

"She's gone" Niall hade stannat på, hans flåsningar började lätta och jag hört klart och tydligt vad han sa. Min flickvän var borta.

"What happend?" frågade jag samtidigt som jag klev in i bilen och körde mot lägenhetshuset där alla i One Direction bodde.

"We had a fight. I went mad and said som stupid things." Det hördes tydligt att han var gråtfärdig. "She ran out, and now I can't find her. She wont answer her phone. I-I don't know what to do"

Jag suckade djupt och försökte ta på mig rollen som ansvarig. Trots att Niall var äldre och jag var minst lika panikslagen som han var. Niall fungerade inte i sådana här situationer, han tänkte inte klart. Vilket jag desperat försökte göra. Sen började jag tänka på vad Léa skulle ha gjort och blev förtvivlad igen. Jag ville ha henne hos mig. Känna hennes perfymdoft och hennes eldiga hår, höra hennes röst, hennes skratt. Aldrig saknade jag hennes såhär, nu när vi varit ifrån varandra en halv dag. Vilket var konstig, kanske berodde det på att jag inte vissta var hon befann sig och därför inte kunde gå dit nät jag saknade henne för mycket.

"Okay" sa jag när jag kom på att Niall fortfaranda hängde kvar i telefonen "just stay calm and call when you need"

"Bye" han la på.

Jag fortsatte tänka. Hon kunde ha gått hem, jag trodde inte det, men det var absolut ett alternativ. Léa's favorti ställe i hela London var Hamleys, hon kunde gått dit. Eller till Starbucks, eller Milkshake City. Hon kunde egenkligen gått vart som helst. Först skulle jag naturligtvis ringa, naturligtvis svarade hon inte, hennes mobil var avstängd.

"Hey it's Léa. Here comes the piep, I hope you kno-" Jag avslutade argsint av samtalet.

Om Léa ville umgås med någon när hon var upprörd var det inte vem som helst. Ibland ville hon bara var ensam. Men med mig funkade det. Om hon var ledsen kunde hon kura ihop sig till en boll och ligga med huvudet mot mitt bröst och sedan somna där. Niall kunde också trösta henne. Men om hon ville ha någon nu kunde det inte vara någon av oss. Miranda kanske. Léa talade ofta om hur mycket hon gillade Miranda, hur mycket hon förstod henne. Jag provade Miranda's mobil nummer. Hon svarade inte men den var inte avstängd. Med ett uns av hopp startade jag motorn, efter att ha stannat vid en busshållplats, och körde mot Miranda.


"Harry" hon lät inte ett dugg förvånade. Snarare kall och oberörd.

"Miranda" svarade jag och hon släppte in mig. Vi gick tillsammans till köket där Miranda erbjöd mig en kopp te, jag tackade ja.

"Earl Grey?" jag nickade. Stämninge var stel. Orden hängde i luften mellan oss. Båda hade så mycket att säga, bara någon började.

"Is" började jag "Is she her". Miranda nickade, som om hon hade väntat på min fråga. Jag kände mig illa till mods. Det kändes fel det här, alltihop. Att Niall var kär i min flickvän. Att hon hade sprungit iväg, till Miranda! Hon hade inte ens sms:at mig. Jag kände mig förådd, vilket var fel. Som om jag inte var viktig nog för henne, vilket också var fel.

"She's asleep" hon tog en klunk av sitt te och plötsligt kunde jag inte hålla mig längre. Så många frågor som vällde inom mig, väntade på att jag skulle ge efter.

"Tell me everything that happend" Jag darrade på rösten. Miranda märkte det. Hennes ansikte mjuknade en aning men hon såg fortfarande avaktande ut. Antagligen hade hon sina skäl. Miranda var en sådan person som man respekterade, man litade på hennes beslut. Och jag kände henne knappt. Men Niall gillade henne och Léa. Dom hade sina anledningar. Miranda suckade sen berättade hon hela historien. Om hur Léa hade kommit hit helt förstörd. Hur hon inte hade sagt ett ord utom att få låna badrum och säng. Och tillsist hut hon hade vaknat skrikande ur mardrömmar innan hon föll i djup behövd sömn. Det gjorde ont att lysna. Jag hatade att höra när Léa mådde dåligt. Det krossade mig, jag ville bara att hon skulle vara lycklig, att hon skulle våga gå tillbaka. Hur många gånger hon sa att hon mådde bra visste jag att hon inte var hel. Jag visste inte hur jag skulle göra. Allt i min makt var gjort. Ibland tänkte jag på att det ända sättet att få henne att må bra igen var om hon bodde i Frankrike. Och det, krossade mig totalt. Aldrig ville jag lämna Léa's sida. Hon var mitt livs ända kärlek, det hade jag vetat länge. Och nu hade hon plågats utan min närvaro, utan men medvetan.

"She's in the guestroom if you wanna see her" Jag gick till rummet hon menade och öppnade fösiktigt dörren. På långt håll såg hon så fridfull ut. Hennes ansikte såg avslapnat ut och hennes kropp lugn. Då såg man inte att hon veckade pannan, eller att hennes underläpp darrade. Man märkte inte att hennes kropp låg på helspänn. Försiktigt la jag mig bredvid henne. Jag drog henne nära mig och utan att veta om det borrade hon in ansiktet mot min bröstkorg och drog in min doft.

"Harry" viskade hon lågt i sömnen. Hon visste att jag var här, hon kunde känna min närvaro.

"It's okay" viskade jag och strök över hennes rygg "I'll stay here with you"

Miranda knackade lång och öpnnade dörren på glänt.

"Can you text Niall and say that I found and that I'm here?" Hon nickade och gick ut.


Léa's perspektiv


När jag vaknade nästa gång skrek jag, precis som innan. Men något var annorlunda. Ett par armar var lindade runt min skakande kropp och det var något som dämpade mitt skrek, en stark bröstkorg tillhörande en pojke med gröna ögon och lockigt hår. Jag slappnade av en aning när jag hörde Harry viska något till mig. Han ord var lugnade och han smekningar mot min rygg var regelbundna.

"Do you wanna tell me?" viskade han. Jag förstod vad han menade men jag kunde inte se på honom. Kanske skulle det hjälpa att berätta.

"I-I'm running" viskade jag "But everything runs after me" Han nickade, uppmande mig att fortsätta. Han frågade inte och jag älskade honom för det. 

"I'm trying to hide" fortsatte jag "But everything finds me. I can't escape from the past"

"Then don't" sa han tillslut. Han vände mitt ansikte mot hans eget så jag kunde se in i hans ögon "Stop escape, Léa"

Jag hulkade till utan tårar och kurade ihop mig mot honom igen, plötlsigt fick jag en dunkande huvudvärk. Han hade rätt, jag var väll medveten om det. Niall hade också haft rätt när han yttrade dom orden. Men dom visste inte. Om jag lät mig själv tänka på det. Om jag lät smärtan ta över mitt hjärta skulle jag inte klara mig, jag skulle brista i tusen bitar. Ligga utspridd på ett golv utan förmågan att kunna läka. Jag skulle aldrig klara det. I alla dessa år hade jag bit för bit byggt om en sköld runt mitt hjärta. Som hindrade mig från att känna alls. Och nu när skölden blev svag kunde jag det. Jag var lätt åtkommlig nu, i alla former av olika känslor. Niall's ord skulle inte ha skadat mig för ett par månader sedan. Det gick inte att avgöra om det var bra eller dåligt. Det gick inte. Allt kändes så nytt. Och fel. Jag var van vid att inte känna, och nu kände jag mer än någonsin.

"You don't get it Harry" sa jag "I wouldn't make it. The pain is to big. I wouldn't." Till min stora fövåning skrattade han. Inte hånfullt men inte roat heller. Det var ett konstigt skratt som inte passade in.

"Léa" jag nickade "You are with no doubt the most strong person I ever met" Han menade det han sa, det gjorde han oftast. Men det var inte sant. Jag var vek och svag.

"No" protesterade jag "I'm not, it's just a shell I made because I'm to afraid, to weak" Jag hävde mig upp för sängen och la mitt ansikte gämnt med hans. 

"Rubbish" sa han. Jag skrattade lite. Miranda knackade på dörren. Harry sa åt henne att komma in. Men det var inte Miranda, det var Niall. Han hade gråtit, det såg jag på långt håll. Håret var ruffsigt och hans jacka var felknäppt.

"Hi" sa han och såg inte på varken mig eller Harry. Men Harry förtod. Han kysste mitt huvud och gick ut. Jag satte mig upp och tittade på platsen bredvid mig, Niall märkte det och satte sig bredvid mig.

"I'm sorry Léa" började han och gömde händerna i ansiktet. Försiktigt strök jag min hand på hans fuktiga kind och lekte lite med håret vid hans tinning. Sen insåg jag att det var sånt här jag inte kunde hålla på med nu när han avslöjat sina kännslor. Jag stannde tvärt.

"No" protesterade han lågt "don't stop" Jag tvekade lite. "I'm not going to force myself on you" Jag skrattade utan att känna någon glädje alls, men det kändes rätt. Om jag skrattade skulle allt bli mindre allvarligt. Niall skrattade inte.

"I'm sorry I said what I said" nu såg han på mig "I knew it would hurt you, and I said it either way, I'm so sorry"

Jag skakade på huvudet.

"Don't be" viskade jag "You were right" Nu var det hans tur att skaka på huvudet. 

"No" sa han "I wern't, you were ruind, I should have no better." 

Jag suckade djupt, det skulle inte gå att säga emot, han skulle ändå vinna. Istället kramade jag honom. Hårt och länge.

"I love you Niall" viskade jag i hans nacke.

"I love you too Léa" svarade han.


Nytt kapitel! How do you like it? Har som sagt haft lite idé torka på det här kapitlet men jag insåg sen att det var för att jag skrev ur Harry's perspektiv. Léa är kingen och jag avgudar henne. Hur gillar ni Léa föresten? Minst 9 kommentarer för ett nytt kapitel! :)

Chocolatechip   

 
 
Ingen bild

Isabelle

1 augusti 2012 11:34

Inte ditt bästa kapitel, men det var absolut inte dåligt! ;)

Chocolatechip

1 augusti 2012 11:56

Nej, jag är medveten om det :( Det här kapitlet gick himla segt, kapitel blir inte bra om man inte känner någon skrivlust. Förhoppningsvis blir nästa del bättre! :)

 
Elise

Elise

1 augusti 2012 22:46

Är en ny läsaren här och hamnade av en tillfällighet här på din blogg och det är jag otroligt glad över! Har just suttit och läst alla kapitel på raken, och måste bara säga att novellen är riktigt bra även fast jag inte är något one direction superfan egentligen ;D

http://Lispan.bloggplatsen.se

Chocolatechip

2 augusti 2012 01:42

Åh gud vilken tur! Tack så jätte mycket :)

 
Ingen bild

Elin

2 augusti 2012 16:34

Underbaraste känslan att komma hem från 2 skit dagar och läsa ett nytt kapitel ^^

Chocolatechip

2 augusti 2012 21:05

Awwe, jag är glad att jag gör dig glad :)

 
Ingen bild

Denice

5 augusti 2012 20:56

Jag tyckte att kapitlet var bra o håller med dig Léa är ju bäst :)

Chocolatechip

6 augusti 2012 02:20

Tack :) Visst är hon! :D

 
Ingen bild

Sara

7 augusti 2012 21:06

Du skriver sjukt bra och jag älskar din novell, men de senaste 2 kapitlen har varit lite sega (inget illa menat). Hoppas du får din skrivlust tillbaka för jag kommer inte sluta att följa din blogg :)

 
Ingen bild

Olivia

14 augusti 2012 21:36

Sjukt bra! :)

Chocolatechip

14 augusti 2012 23:13

Tank ju! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chocolatechip - 14 augusti 2012 21:45


"No" sa han "I wern't, you were ruind, I should have no better." Jag suckade djupt, det skulle inte gå att säga emot, han skulle ändå vinna. Istället kramade jag honom. Hårt och länge. "I love you Niall" viskade jag i hans nacke. "I love you to...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 12:18

Har skrivtorka kära läsare. Ni anar inte hur jobbigt det är! Och jag har aldrig haft det innan! Det brukar mer vara att jag är seg på att starta ett kapitel men nu är jag seg helt igenom. Har börjat på en helt ny novell, och nej den här kommer inte a...

Av Chocolatechip - 9 juli 2012 23:30


  Jag skulle hem till Niall efter skolan. Han visste ingenting om det men eftersom han inte svarade på sms eller samtal var det ända sättet att få kontakt med honom. Men det var först musik med Mr. Dennis. Musik var det ände ämnat jag helhjärta...

Av Chocolatechip - 7 juli 2012 16:41

Jag tänkte skriva ett, förmodligen, kapitel i Harrys perspektiv. Räck upp handen alla som är extalterade   . Nej men serre, tänkte faktiskt det. Blir inte det kommande kapitlet utan nästa. Ska bli kul.   Chocolatechip     ...

Av Chocolatechip - 20 juni 2012 22:08

Jag ber om ursäkt. På riktigt, jag är jätteledsen. Det känns som om jag har svikit er. Bara stack utan att skriva varför. Såklart menar jag kapitlena, det har inte blivit något nytt på ett tag. Jag har inte ens haft modet att besöka bloggen på ett ta...

Ovido - Quiz & Flashcards