One thing!

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Chocolatechip - 3 mars 2012 23:00

- "Oh" var allt jag svarade och hoppade ur bilen. Vi gick upp en massa trappor för att komma till inspelnings platsen.

plötslig stannade Harry och öppnade en dörr. Vi möttes av tre killar som alla kom fram och presenterade sig. Liam, den med stora bruna valp ögon och köttbulle näsa. Zayn, han som såg lite utlänsk ut, påminde lite Ahmad. Louis, som jag redan visste vem det var. Men plötslig när jag tittade upp såg jag en blond pojke påväg mot oss. Han tittade plötslig upp. Jag drog häftigt efter andan. "Jesus" hörde jag honom mumla.

 

Allas blickar var riktade mot mig och Niall. Men jag hade bara ögon för honom. Han blonda hår som en gång i tiden faktiskt varit brunt, han mun där min första kyss begåtts, men mest av allt hans ögon. Hans ögon så var lika blåa som havet i Franska riveäran. Dom ögonen hade alltid varit en trygghet för mig, en säker plats.

- "Eh, eh Nia, a Naill" var allt jag stammade fram innan jag sprang emot honom och slängde mina armar kring hans hals. Han armar slöts sig runt min rygg och hans mun viskade i mitt öra

- "Léa" sa han på irländska. Jag hade alltid älskat hur han uttalade mitt namn. Jag skrattade av lycka och borrde mitt ansikte djupare ner i hans axel. Jag drog in hans doft och suckade av glädje. Niall. Jag älskade Niall.

Plötsligt hördes en harkling och jag och Niall gick sakta ifrån varandra. Som om i trans hade det känts som om det var bara vi två i hela världen. Oss mot världen. Men vi hade haft fyra nyfikna killarna som iaktagit hela händelsen.

Niall puttade ifrån mig en aning eftersom mina armar inte vill släppa honom. 

Åtta ögon stirrade förvånat på oss och jag insåg att det här skulle behöva en ordentlig förklaring.

- "You know each other?" frågade Zayn förvånat. Harry höll sig i bakrunden och verkade lite bortkommen. Jag insåg vad jag höll på med, jag hade rusat fram till en av hans bästa vännar och slängt armarna kring honom. Klart att han var svartsjuk, det var ju med han jag höll ihop med. Han visste ju inte att jag och Niall hade varit brevkompisar ett bra tag för 4 år sedan. Att vi sen hade blivit bästa kompisar och haft hemliga lekar i skogen. Att vi hade delat vår första kyss i en trä koja på ett läger i dom Irländska skogarna. Att vi hade varit varandras första bästa vänner och första kärlek. Det visste ju inte Harry.

- "Yes, we do" svarade Niall lite halvstolt efter ett tag. Jag släppte Niall och försökte söka ögonkontakt med Harry, men han vek undan. Han stod lite bakom i gruppen och betracktade mitt och Naills kärvänliga möte.

- "How?!" frågade Louis och tog ett bett av äpplet i hans hand.

Niall drog hela historien för dom, hur vi hade träffats, hur nära vi hade varit och hur vi sakta glidigt i från varandra.

Jag gick bort lite för att leta efter Harry. Han sågs inte längre till i närheten. Jag letade i en liten vrå vid toaletterna. Och där stod han lutad mot vägen med en sur min i golvet. Han var medveten om min närvaro men vägrade titta upp och möta min blick.

- "Harry, I'm sorry" viskade jag och la handen på hans korsade armar. Han stod tyst en lång stund men tillslut möttes våra ögon. Han tittade tomt in i mina. Det var en besvikelse i hans blick. Han var inte arg bara besviken. Det högg till i hjärtat när jag såg hans tomma blick.

- "Why?" mumlade han "why are you sorry?" Jag drog förvånat bort handen från hans armar, spärrade upp ögonen en aning.

- "I, I, mean, eh, this?" fick jag fram tillslut "I'm sorry I did what I did"

Han skrattade till lite. Han drog mig nära honom. Jag la mina händer på hans bröst korg. Han pillade med en av min hårslingor som åkt ner från den höga tofsen på huvud. Sen skrattade han igen.

- "I just wonder why you didn't tell me" sa han tillslut och släppte mitt hår. Han såg mig djupt in i ögonen. Jag blev som förlamad, förstelnad. Hans blick tittade så intensivt på mig att jag glömde bort att andas. Han förtrollade mig som om jag drunknade i hans ögon. Utom hjälp, utom räddning. Jag hundre procent säker att inget skulle kunna väcka mig ur min förstelning. Utom möjligen Harry's.

- "I didn't know.." var allt jag han säga innan vi möttes i en kyss. Men längre än så han vi inte för jag puttade ifrån honom varsamt. Han tittade förvånat på mig och skulle precis kyssa mig igen när jag avbröt.

- "So you're not mad because of me and Niall?" 

- "No" var allt han svarade och böjde sig sedan ner för ännu en gång möta mina läppar. Jag vek undan med huvudet. Vad konstigt Harry betädde sig. Först går han i väg för att sura men sen är han tydligen inte alls sur längre och det verkar som om det ända han vill är att stoppa tungan i min mun, Vilket jag gång på gång försökte undvika.

- "But why?!" sa jag forfarande med händerna på hans bröstkorg i ett försök att hålla våra munnar isär. För hur irriterad eller arg jag än var på honom, älskade jag hans kyssar. "You walked away when Niall and I met, waren't you mad?"

Han suckade en aning och gick ifrån mig. Han verkade tycka att min utfrågning var ytterst irriternade.

- "Well first I was jealous, when I saw how much you and Niall love each other" Jag tittade skamset ner i marken och han fortsatte "You could see it in you eyes, how much he means to you, how much you love him" Han tittade på mig och sökte ögonkontakt.

- "But I'm fine with that Léa" sa han och först då vågade jag titta upp. "As longs a you don't kiss him or something like that" Det sista sa han lite mindre seriöst men jag kunde höra en skymt av allvar i hans röst.

- "Good" sa jag och våra läppar möttes.


- "I can't breath!" skrek jag mellan skrattatackerna. Niall skrattade också ljudligt. Ända tills ett medelålders par tittade ogillande på oss. Jag tystnade tvärt och tittade på Harry's ansikte mitt emot mig. Han bara log. Vi satt på Nandos, alla sex. Vi hade gått hit efter studion,vilket Niall hade verkat väldigt extalderad över. Inte för att jag var särskilt förvånad. Han hade alltid varit en stor matfantast. Jag hade haft jätte kul med killarna och som avslutning hade vi alla sjungit "What makes you beautiful". Jag hade fått ta Harry's solon. Han hade nickat uppmuntrande mot mig och efter åt hade Liam sagt "Léa, you have an amazing voice!" "Thanks" hade jag enkelt svarat. Jag sög på att ta emot komplimanger.

- "So we're free tonight" sa Louis plötsligt "and we thought about going out, wanna join?" Han tittade på mig. Jag tittade osäkert på Harry som tittade ner i bordet och verkade lite besviken.

- "I'm only sixteen" svarade jag, fortfarande med ögonen fastklistrade på Harry "and I think I wanna spend the night with Harry" Hans ansikte sken upp som en sol och han såg på mig. Jag log mot honom.

- "So what did you thought of doing?" frågade Niall retsamt. Alla kring bordet skrattade, inklusive jag. Harry verkade mest lite besvärad.

- "I don't really know" svarade jag. Alla skrattade lite och sen kom servitrisen för att ta våra gamla tallrikar.


När vi kom ut från resturangen höll Harry mig i handen. Det kändes konstigt men ändå, skönt. Vi möttes av en hel grupp med tånors tjejer. "Oh my god Harry, I'm your biggest fan!" sa någon "Can we take a picture?" frågade en annan.

Jag fattade ingenting tills det gick upp för mig, det här var killarnas fans. Dom som hade kollat igenom Twitter sätt att killarna skulle hänga här och sprungit för chansen att få en bild eller en atograf eller bara röra vid dom. Alla killarna skrev gärna autografer och tog bilder. Jag bara stod där som ett fån. Tills en blond tjej, ganska kort tjej med bruna ögon kom fram till mig.

- "Who are you?" frågade hon rakt på sak. Jag tittade chockat på henne innan jag kom på att svara.

- "Eh I'm Léa Delmas" jag jag osäkert.

- "Are you dating Harry?" frågade hon. Jag tittade förvånat på henne och försökte sen titta ut genom folkhavet i hopp om att möta Harrys ögon. Vad skulle man svara på en sån fråga? Dejtade jag Harry? Vi hade ju i och för sig kysst och så och faktiskt varit på en riktig date tillsammans, men sa man en sådan sak till et fan. Jag hade hört hur mycket hat Selena Gomez fick av Justin Bibier's fans, men vad skulle jag säga. Tänk om Harry villa att jag skulle berätta. Tänk om han blev sårad om jag förnekade.

Plötsligt kände jag någon dyka upp brevid mig, en hand som tog tag i min. Harry. Jag tittade upp och mötte hans leénde ansikte.

- "Come on!" sa han och drog mig med ut på gatorna.


När vi var undan alla fans sa killarna att dom skulle gå. Liam skulle tydligen hem till sin flickvän, Danielle.

Harry och jag forsatte att gå Londons gator, hand i hand. Då och då stannade vi upp för att kyssas. Men plötslig stanade Harry. Jag såg frågande på honom.

- "So what do you wanna do?" frågade han "can we go to your place?" Jag stannade upp ett ögonblick. Jag hade nästan aldrig tagit hem någon till min mamma och vår lägenhet. Dom flesta visste hur vi hade det och undvek därför att vi skulle hänga hoss mig. Harry visste också och ändå vill han.

- "I don't know Harry" sa jag osäkert och fortsatte gå "mabey my mum's home and I don't know how she will react on us" sa jag och nickade lite mot våra sammanflätade fingrar.

- "Come on, I wanna meet her" bädjande han.

- "Yes, you will" sa jag ärligt "but just, not tonight!" Jag ställde mig mitt emot honom och kysste han läppar.

- "Fine, we're going to my place" gav han med sig till slut och vi styrde stegen mot Harry och Louis lägenhet.


Harry stoppade nycklen i låset, vred om och öppnade dörren. Han ställde sig på sidan och gestikulerade med armen in i lägenheten.

- "Lady's fist" sa han och flinade. Jag bet mig i läppen.

- "Is that a trick so you can check out my bum?" frågade jag honom flörtigt. Han fortsatte bara flina och gick in i lägenheten. Jag tog av mig jackan och precis när jag hade fått av mig högerskon slöts sig ett par armar om mig bak ifrån. Jag vände mig om och möttes av Harry's läppar. Han tryckte mig mot väggen och hans kalla fingrar slank in under min tröja. Det isade till men efter ett tag had jag vant mig. Han lyfte plötslig upp mig och mina ben lindades kring hans rygg. Han bar mig in i vardags rummet medans vi forsatte kyssas. Han la mig ner i sovan mid sig själv ovan på. Vi låg där ett tag och bara kysstes. Han tunga i min mun, hans händer på min kropp, hans närhet, hans andetag, hans hjärtslag, hans doft, jag älskade det. Efter ett tag stnnade vi upp. Tog en paus och bara tittade på varandra. Vi behöve inte ha läppar mot läppar för att jag skulle känna mig alldeles upprymd. Plötsligt reste han sig upp och jag gjorde det samma. Vi stod panna mot panna och plötaligt avbröt jag ögonblicket.

- "Do you have a guitar?" frågade jag honom. Han tittade underligt på mig.

- "Yeah in my bedroom" sa han "but why?"

- "Just wait a sec!" sa jag retsamt. Jag sprang in i hans sovrum och tog den bruna gitarren som stod lutad mot väggen.

Jag satte fingrarna på dom rätt akorden tog ett djupt andetag och gick ut till Harry.

"Well, you done done me and you bet I felt it I tried to be chill but you're so hot that I melted I fell right trough the craks, and I'm trying do get back"

Han låg i soffan och flinade mot mig. Jag tog akord efter akord och hans leénde blev bara större.  "Before the cool done run out I'll be giving it my besttest and nothing's going to stop me but divine intervention". Jag gick emot honom med gitarren i handen forfarnade sjungandes. Han ställde sig upp och gick fram till mig. "But I won't hesitate no more, no more it cannot wait I'm yours" Sjöng jag innan han kysste mig. Kyssarna gick över till små hångel och rätt som det låg vi på golvet. Jag satt på Harry och kysste hans mjuka läppar. Hans händer slank ännu en gång under min tröja men den här gången var det annorlunda. Hans händer sökte sig ivrigt över min rygg och hans andetag blev snabbare. Jag flätade in mina fingrar i hans lockar som så många andra gånger. Men allt var annorlunda. Det kändes som det var en speciell laddning i luften. Plötsligt satte sig Harry upp och bar mig till sovrummet. Han la mig mjukt ner i sängen forfarande med sina läppar fast klistrade på mina. Vi tryckte oss närmare varandra. Harry kyssar blev mer och mer intensivare, mer och mer vågade. Han kysste mig längs halsen, nyckelbenet och precis vid min urringning. Han hade dragit upp min tröja en aning så att hela min mage skymtades. Jag satte mig upp i sängen. Harry tittade undrande på mig men jag sa inget. Istället satte jag mig mitt emot honom och drog av mig tröjan. Han tittade hungrande på mig.

- "Oh god" sa han och flinade innan han la mig ner i sängen igen och överöste mig med kyssar.


Vi låg i sängen med läpparna tryckta mot varnadra och tungorna lekande med varandra. Osäkra händer som trevade över bar hud. Nyfikna blickar och intensiva ord.

- "Léa" sa Harry plötsligt och stannade upp "can I ask you something?" Vi låg kvar i samma position, mina händer i hans hår, hans händer om min midja.

- "What Harry?" frågade jag och såg djupt in i hans gröna ögon. Jag var rädd vad han skulle fråga. Tänk så skulle det vara något helt fel, tänk om det skulle förstöra det här perfekta ögonblicket. Jag älskade att ligga här. Att bara vara. Kyssas som om det inte fans någon morgondag. Det var en speciell kännsla av nyfikenhet. En sån som man alltid kände av i ett möte med en söt pojke. Känslan brukade vara i nån timma, alltså under hela akten satt säga. Med Harry hade det hållt i sig under praktiskt taget all tid jag kännt honom. Jag tände inte mer på honom när vi kysstes, jag var inte tvungen att möta hans tunga. Jag njöt av hans närhet, hans ord, hans sätt att vara. Han var mer än bara en hångelkompis, han var som en vän. En vän jag i och för sig älskade att ligga halvnaken i en stor säng med, men ändå.

- "Are we oficiall?" frågade han och såg mig tillbaka i ögonen lika intensivt som när han hade sätt mig i bara BH. En blick av längtan, iver, osäkerhet, vilja, hunger, efterfrågan, betraktan. Jag log stort när jag hörde hans fråga. Ingen hade någonsin sagt så till mig. Frågat om förhållandet var oficiellt. Det var liksom att när man träffades ett tag så ändrade plötslig den ena personen sin status till "är i ett förhållande". Och ens kompisar tjatade att man måste göra likadant annars blir det pinsamt. Sen står det där "Léa Delmas är i ett förhållande med Harry Styles" så vet hela världen, eller i alla fall alla ens facebook vänner.

- "Yes" svarade jag med förvånats värt säkert tonfall "we are" Han flinad emot mig.

- "Good" log han och kysste mig igen.


Min mobil surrade jag tittade urvakte upp fårn sängen och sträckte mig efter mobilen. Sms från Bailey.

"OMFG!!!! WHY HAVENT U TOLD ME U WERE DATING HARRY STYLES!?!?!?!? U BIATCH!! LOVE U!! xx CALL ME MABEY!?!?!? WE NEED TO TALK!!!!!

 

Ja ni nur blir det spännande! Hur visste Bailey om Léa och Harry? Det kanske ni redan har listat ut men ni vill väll ändå ha en fortsättning!?

Minst fem kommentarer för nästa del!

 

Chocolatechip   

Ovido - Quiz & Flashcards