One thing!

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Chocolatechip - 28 februari 2012 20:00

Plötsligt tittade jag upp och möttes av en stor skylt. Den föreställde ett skivomslag. Det var fem söta pojkar, ungefär i min ålder som log på bilden. Jag gick i genom allas ansikten men fastnade på ett speciellt, ett med smilgropar lockigt hår och gröna ögon. I samma stund började raderna spelas i min hörlurar "You're insecure, don't know what for.."

What the fuck!? sa jag högt för mig själv

 

 

"And thas was One direction with there hit singel "What makes you beautiful", sa radiorösten. Jag skyndade att ta upp telfonen för att söka på google. One direction Harry Styles knappade jag in på mobilen. I väntan på att sök alternativen skulle dyka upp på skärmen, gick jag mot Harrys lägenhet. När jag kollade på min mobil igen hade den laddat klart. Jag läste igenom dom olika artiklarna och sidorna "Harry Styles (@Harry_Styles) on Twitter", "One direction - Wikipedia, the free encycolopedia", "Harry Styles One direction answers Twitter qestions," Harry Styles and Caroline Flack: One direction singer ,17, has..". Ju längre ner på sidan om Harry Styles, jag kom destu större blev min ögon. Det kunde inte vara sant! Killen jag var på väg hem till, killen jag hade kysst, killen jag hade lånat kläder av, killen som spilt kaffe över mina bröst, var en pojkband popstjärna! Jag klickade med osäkerhet på "Bilder på one direction harry styles" Nog var det han. Jag bläddrade igenom några bilder, vilket egenkligen var helt onödigt, jag skulle känna igen dom ögonen och det håret på mils avstånd. 


- "Léa, hi! It's nice to.." längre hann han inte för jag trängde mig förbi honom in lägenheten.

- "Hi Léa!" hörde jag Louis ropa från köket "I ware just leaving to Eleanors so don't worry, you'll be competly alone to night" Han kom flinande när han kom gående från köket ut i hallen. Jag stirrade argt ut ur luften med iPhonen i handen. Harry tittade nervöst på mig och sedan på Louis. Louis verkade få grepp om att allt inte var som det ska för hans flin slocknade nästan direkt.

- "Léa, it's something wr..." längre hann han inte för jag övbröt honom igen.

- "Explain!" skrek jag och viftade med min telefon i hans ansikte.

- "Expain what!? Léa what's going on?" han tittade frågande på mig. Jag stirrade på honom och räckte över mobilen. Han tog förvånat emot den och tittade osäkert på mig

- "That, explain that!" sa jag och nickade mot mobilen. Han började läsa halv högt

- "One direction" han stannade upp lite "are a British-Irish boy band, consisting of members Niall Horan, Louis Tomlinson, Zayn Malik, Liam Payne and Harry Styles. Han drog ut lite på "Harry Styles". Han hade fattat och gav Louis en blick.

- "Haven't you told her!?" frågade Louis chockat.

- "Ehmm" Harry skakade på huvudet "no"

- "Told me what!? That you're in a world famous boyband? No you forgot that"

- "I'm leaving so you two can soudle this out" sa Louis och tog sin jacka, skorna satt redan på fötterna. Han gick ut och slängde igen dörren. Det var bara jag och Harry kvar. Vi tittade på varandra. Jag med en ilsken blick och han med en bädjande.

- "Léa" började han "can we talk?" han gick mot vardagsrummet med mig efter sig. 

Han satte sig soffan och gjorde en gest mot platsen brevid.

- "I think I stand" sa jag bryskt med armarna i kors.

Han mumlade något ohörbart och ställde sig sedan upp. Han stog mitt emot mig och försökte komma på hur han skulle börja. 

- "Léa" sa han osäkert.

- "Yes?" svarade jag

- "The reson why I didn't tell you this id becouse" han tittade ner i golvet och rörde lite på fötterna. Jag stog bara och blängde på honom. "I wanted you to like me for who I am, not for Harry Styles from One direction."

- "Are you kidding? Harry this is your life, it's everything for you! What ware you thinking? That we could have a normal reletionship with out me knowing about this?" Jag tittade frågande på honom men han ryckte bara på axlarna.

- "I didn't really thought about that when I first met you, I'm sorry, Léa I really am. But I didn't know this was so inprttand to you?"

- "Not importand?! Harry it's you life, it's you! And I wanna know the real you. And I coudn't do that if you ware going to lie to me all the time! But to be honest, I like you Harry, alot.

Jag tittade ner på mina fötter, rädd för hans reaktion. Men plötsligt tvingades mina ögon att se in i hans. Hans hand låg lätt under mina haka. Han log sitt vackra leénde mot mig och för första gången någonsin, kunde jag le tillbaka. Mitt huvud snurrade inte, mina knän vek sig inte och stöten kändes knappt. Jag bara log. Ända tills mitt leénde slocknades av hans mjuka läppar som pressades mot mina. Han drog mig närmare och kysste mig mer insentivt. Vi utforkade varandras munnar med våra tungor. Hans händer började snabbt söka sig längs med min rygg och stannade till precis vid bykanten. Min händer slank in innanför hans t -shirt och jag la försiktigt händerna på han bröstkorg. Plötsligt tog han av sig tröjan och jag började skratta. Jag stog nu lutad mot väggen med Harry framför mig. Han skrattade också och började kyssa mig igen.

- "I thought you liked me better this way" sa han retsamt mellan kyssarna. Jag skrattade till lite.

- "I sure do, mister" svarade jag med en basröst. Han gick ifrån mig lite och började skratta. Sen tog han på sig tröjan igen och gick mot köket. Jag tog en snabb titt i hall speglen för att se hur oatraktiv jag såg ut. Inte så farligt. Eylinern låg forfarande som en tunn linje längs ögonfransraden och mina ögon fransar låg svarta böljaande runt mina gröna ögon. Jag var säkert vacker, enligt andra. Ja, jag var mån om mitt utseénde, mån om andra gillade mitt utseénde. Jag had aldrig sett det själv. För mig var det bara ett par ögon, en näsa och en mun. Jag såg inte helheten.

- "Léa, are you comming if I say it's ffod out here?" frågade Harry från köket.

Jag slet blicken från speglen, skrattade och gick mot köket. Harry stog vi spisen och verkade ha händerna fulla.

- "Anaway I can help?" frågade jag osäkert Harry tog en kastrull med pasta i form av snäckor och hällde ut vattnet i ett durkslag över diskhon. Han rynkade ögonbrynen

- "No, it's almost done, you just sit down and I shall serve you" han log retsamt och jag skrattade lite.


Vi skrattade, pratade och åt. Harry serverade hemmagjord pesto med pasta. Och för att bara vara pesto, älskade jag det. Kanske för att jag åt mitt emot Harrys gröna ögon, kanske inte. Vi hade inte svårt att föra vidare konversationen. Samtalet flöt på bra. Vi hade samma intressen. Båda älskade musik. Efter att vi hade diskuterat Ramones i 20 minuter komm den så väntade frågan.

- "So Léa, tell me more about your family!"

Jag tvekade först men drog sedan samma historia som jag gjort för Miranda. Han nickade entusiastiskt.

- "You know" han log mot mig "I'm glad you moved, other ways, we wouldn't have met"

- "Kiss me" svarade jag tillbaka. Han lutade sig över bordet och kysste mig långsamt. Men när våra tung spetsar möttes visste vi båda att vi ville mer.

- "If you just go to the living room and sit down I can clear this away and then I come after you" sa han

- "Can't clean up while I'm sitting here?" sa jag retsamt.

- "No" sa han seriöst "you're distracting me" Jag skrattade lite och gick mot vardags rummet.

Där satt jag mig i soffan och efter en liten stund kom Harry ut från köket med händerna fulla.

- "We're gonna watch a movie" sa gulligt.


Tja, det var det, kapitel 9! Har varit fast på det ett tag men i kväll blev det alltså färdigt :)

Inget super spännande slut men kapitlet var ganska innehållsrikt så jag tyckte inte det orsakade någon större skada :D Minst fem kommentarer för nästa kapitel!

 

Chocolatechip   

Ovido - Quiz & Flashcards