One thing!

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

I hate to love - Kapitel 8 - A date?

Av Chocolatechip - 19 februari 2012 20:15

På skakiga ben och dunkande huvud gick jag till gästrummet som låg intill Louis sovrum.
Jag slängde mig på sängen. Jag trodde gråten var nära, men som så många andra gånger stannade den som en klump i halsen. Jag grät innombords, och det var mycket värre.
 


"You should get up now, get up, GET UP!" skrek min telefon klockan 06:50, eller egenkligen var det Bailey som skrek. Vi hade tyckt att det var en kul grej, att spela in en röst som skrek åt dig att gå upp, frågan är bara hur roligt det är tio i sju på morgonen.

Jag satte mig upp i sängen och kände att huvudet värkte. Jag sträckte mig efter mobilen för att stänga av larmet, men minsta rörelse fick min mage att göra så ont så jag skrek. Vilket Harry hörde och kom rusande från köket.

- "Léa, what the hell is it?!" sa han upprört

- "Ehmm" sa jag tveksamt, var allt verkligen okej mellan oss? Harry verkade i alla fall tycka det eftersom han var helt som vanligt, nästan som om han inte hade kysst mig när jag bara hade byxor och Bh på mig och sen puttat iväg mig och sagt "I can't", nej Harry var precis som vanligt. "Just some stomach pain and some headache" svarde jag bara.

Jag hade ingen lust att berätta varför jag egenkligen mådde som jag mådde.

-"Oh, good you scared me like shit" han suckade lättat.

Jag skrattade till lite, ett stelt och ombekvämt skratt. Dels för att det kände som om någon knivhögg mig i magen varje gång jag gjorde det minsta som andades och dels, jag hade inte glömmt vad som hände härom kvällen. Det var som ett litet sår i hjärtat, lät man det var, skadade det inte men minsta berörning fick det att svida till.

- "But are you still going to school?" frågade han mig.

Skolan. Det hade jag inte tänkt på än. Men vad skulle jag annars göra, stanna här? Var det ens ett alternativ? Ville Harry verkligen ha mig här?

- "Yeah, I don't know" svarade jag därför på hans fråga "what else am I going to do? I can't be with my mother a hole day, she's killing me!"

- "You shouldn't go to school" sa han och satte sig på säng kanten "not when you're feeling this bad"

- "I'm not dying, Harry" sa jag lite skämtsamt "I think I can handle a headeche"

Han tittade mig in i ögonen och skrattade lite nervöst. Jag kunde inte låta bli att rodna när han betraktade mig så insentivt, men jag tittade bort.

- "I love the way you blush" sa han plötslig. Vänta, va!? Hade jag hört rätt? Varför gjorde han allt så komplicerat. Flörtar med dig, kysser dig, flörtar med dig, kysser dig, stöter bort dig, flörtar med dig. Jag förstod med inte på Harry. Jag hade varit med killar som spelade spel förut, eller det var oftast jag som körde med dom stackars pojkarna. Men det kom ändå fram vad man ville av det hela. Med Harry var det inte så, jag förstod inte, jag kunde inte läsa honom

-"Are you fucking kidding me!?" sa jag upprört och flög upp från sängen.

-"No" han var uppenbart förvånad över min reaktion "why would I, I love the way you blush!"

Han låtsades att inget hade hänt, så det var hans plan. Trodde han att vi skulle låtsas som ingenting hade hänt.

- "It's not about that!" nästan skrek jag "It's everything" jag viftade vilt med armarna i lufetn, så som jag alltid gjorde när jag var upprörd.

- "What everything?" frågade han och höjde ögonbrynen.

- "This!" jag spärrade upp ögonen "that you first flirt we me and make me think that you're actually interested, and then we kiss and you know what I thought?" han skakade besvärat på huvudet "I thought that wow mabey this boy is a keeper but then from no were you push me away and say that you can't!"

Jag stod där med håret alldeles rufsigt och endas en förstor pyjamas skorta eftersom jag blivit varm om natten och tagit av mig byxorna. Jag stod där och tittade på honom, väntade på en uräkt, en förklaring. Jag hade inte hunnit tänka över vad jag egenkligen hade sagt, jag hade varit hundra procent ärlig mot honom, och det förväntade jag mig tillbaka också.

-"What does that mean?" fortsatte jag och vankade av och an i rummet. "If you doesn't like me why don't you tell me!? It would hurt me, but I could take it!"

Nu hade han också ställt sig upp och stog rakt mitt emot mig. Han tittade mig in i ögonen och jag kände hans andetag mot mitt ansikte, han luktade svagt av mint. Det var alldeles för svårt att motstå honom. Hans klar gröna ögon, hans kastanjebruna lockar, hans pojkagtiga leénde och hans retliga smilgropar. Han var väldigt atraktiv och var säkert medveten om det. Han fick nog många flickor på fall, men det kändes som mitt fall var hårdast.

- "Léa" började han, forfarande tittandes i mina ögon "I know I'm an idiot, and I'm really sorry"

- "Okey" sa jag aldeles lungt, jag backade några steg och la armarna i kors över bröstet. Jag var inte helt säker på att jag inte skulle svimma i hop i en hög när han tittade på mig sådär. Därför var det bäst att backa.

- "So what?" malde jag på "is that it, Harry I all redy konw the fact that you're an idiot! But what I wanna know is why!?"

- "Léa I'm sorry, okey?" han började se bädjande på mig "I were acting like an total jerk, but I ware just afraid!"

- "Afraid" sa jag "of what?"

- "Oh gosh, I don't know, you!" han stirrade på mig, nu var det han som flippade ur

- "Me?"

- "Yes, Léa I've alredy told you this, but you are the most beautiful girl I've ever met. And like that wasn't enough, you are both funny, smart and flirty. That is hard to handle! I were afraid that you would noticed that you infact ware to good for me!" Han satte sig ner i soffan och gnuggade sig om pannan.

- "Seriosly?" Han ryckte på axlarna "You think I'm to good for you? Harry you don't know me, my life is a living hell, honestly. My mom is an alcoholic, my father and my brother are both dead, my sister is married to a rebell and lives in  New York, everything I do on my freetime is party, alcohol and sex!" Han tittade upp, lite chockat, på mig."Yes, I'm a real slut, this outfit is borrowed of a friend I met in a apartment yard, she woked me up when I was sleeping on a bench! And you whos aperment I had wisit?" men han han inte svara innan jag fortsatte "my ex-boyfriend, who left me for one year a go. And you know why he left me, because I tried drugs, yes and I were only 15. And the reason why I were doing drugs is because I became depressed because my mom started to drink, my best friend ignored me and I relazied how much I'd lost."

- "Léa, I didn't know that, but it doesn't change anything, I really do like you, can we just strated over?"

Han hade rest sig upp igen och stod ännu en gång och tittade mig djupt in i ögonen. Jag gillade verkligen honom, så egenkligen skulle jag väll inte ens tveka på att börja om, men jag var forfarande skadad efter Daniel, mitt hjärta var inte helt reparerat. Men kanske var det det Harry skulle göra, laga mitt hjärta.

Jag bet mig i läppen på ett gulligt sätt.

- "I'd love to" Han log stort mot mig och visade sin perfekta tänder.

- "So would you like to do something someday" han lutade huvudet mot mitt så vi stog panna mot panna och tittade på varandra.

- "What, like a date?" jag tog bort mitt huvud lite och tittade på honom med höjda ögonbryn. Han hade armarna runt min midja så jag stog fortfarande nära honom.

- "Yeah, sure" sa han lätt och ryckte på axlarna. Jag tog mig varsamt ur hans grepp och undrade hur jag skulle förklara mig, jag ville inte såra honom

- "Ehmm, here's the thing Harry, I don't to "dates". Jag tittade på honom för att se hans reaktion.

- "What?!" han verkade inte förstå någonting.

- "I don't date people, it's a principle thing, I don't date.

- "So, what? You never had like a boyfriend?" han tittade frågande på mig.

- "Yes, it's not that, it's just hole this "dating" thing, I find it a bit ridiculous." Jag sneglade på honom, rädd för att jag hade sårat honom med min knäppa avvisning. Men till min stora förvåning tittade han bara på mig en sekund och sen brast han ut i gapskratt.

- "I'm sorry Léa" sa han mellan skratt anfallen "but that is probeally the most pafetchic thing I ever heard from a girl."

Jag tittade lite surt på honom först men kunde inte låta bli att börja skratta jag med. Så det hela slutade med att vi rullade runt på golvet i gapskratt. Jag vet inte hur det gick till men plötsligt låg jag ovan på Harry.

Vi båda stannade upp för några sekunder. Jag hade fingrarna i hans lockar och han hade lagt sina armar löst över min höft. Jag böjde mig ner och stannade när jag var endast en centimeter från hans läppar.

- "I think about that date" viskade jag innan jag passionerat kysste honom


Jag stog framför speglen och betraktade mig själv, min rumpa, mina ben, mina bröst och mitt ansikte. Jag såg helt okej ut. Jag hade valt ett par svarta, vrål tajta jeans. Till det hade jag en prydlig vit sjorta som jag knäppt hela vägen upp.

För att lätta upp outfiten lite hade jag ett gigantiskt halsband och massvis med olika ringar på fingrarna. I öron hängde mina vanliga ringar, 4 i ena och 3 i andra. 

På fötterna hade jag ett par svarta skyhöga pumps. Jag hade tagit på mig min militär gröna Fjällräven jacka för att inte frysa. En sista check i speglen sen tog jag min hand väska och gick i väg.

- "Bye, I'm leaving now" skrek jag genom lägenheten. Inget svar. Antingen hade mamma inte hört eller så hade hon druckit för mycket igen, och orkade helt enkelt inte svara. Jag gick ut och smälde igen dörren. Jag tog upp min iPod och satte "Sex pistols" "God save the queen" på högsta volym, jag älskade låtar som uttryckte ilska. Det fick mig att känna mig, jag vet inte, glad?

Det lät konstigt men det kändes som om jag fick ut min ilska genom låtarna. Plötslig vibererade min mobil, jag tog omsmidigt upp den ur fickan, jeansen var så tajta att jag knappt fick fick ner handen.

Ett sms från "The one and only, Harry Styles". Jag tittade fövånat på skärmen när jag såg vem som skickat, "the one and only.."  tänkte jag för mig själv och skrattade lite. Jag öppnade sms:et för att läsa.

"LÉAAAAA!! :D  when are you arivveing?!?!?! i don't think i'm capable to wait much longer milady ;)) xx"  jag märkte hur jag försökte sluta flina mot skärmen men det gick bara inte. Jag kunde inte få igen munnen.

"HARRYYYYY DON'T WORRYYYY!!! :D (that almost rimed!!) i'll be there in a sec babe!! ;)) xx". Jag skulle precis lägga ner mobilen när jag kände hur den vibererade igen.

"Gr8!! we're going to have so much fun... ;)" jag började skratta högt och kände undrande blickar i ryggen

"you dirty boy.." skrev jag och klickade på skicka. Jag skulle på en date, med Harry Styles, the one and only!

Jag kände mig illamående när jag tänkte närmare. Tänk om han skulle sluta gilla mig, få reda på att jag hade sex nästan varje helg, en riktig slampa! Jag var inte värd honom och förr eller senare skulle han inse det.

Han hade sagt att det inte förändrade någonting, men han visste ju inte helt. Jag tog upp min iPhone för att byta till radio, mitt favorit program "It's Monady night, bitch!" var på vid den här tiden.

Plötsligt tittade jag upp och möttes av en stor skylt. Den föreställde ett skivomslag. Det var fem söta pojkar, ungefär i min ålder som log på bilden. Jag gick i genom allas ansikten men fastnade på ett speciellt, ett med smilgropar lockigt hår och gröna ögon. I samma stund började raderna spelas i min hörlurar "You're insecure, don't know what for.."

What the fuck!? sa jag högt för mig själv


Det blev ett kapitel i alla fall! :)

Hade tydlligen tillgång till internet här uppe i fjällen. Men kapitel 9 får ni nog nästa vecka. Jag har fullt upp med att glida proffsigt ner för snötäckta backar...

Bild blir det ingen, tyvärr. Har inte tillgång till photoshop på den här datan. Dock är det möjligt att ni får bild senare, när jag är hemma igen! :D Fem kommentarer tycker jag vi satsar på!

Enjoy! 


Chocolatechip   

 
 
Ingen bild

Karin

20 februari 2012 00:24

ÅÅÅh, du skriver jättebra!!! Längtar tills nästa!!! <3

Chocolatechip

21 februari 2012 17:43

Tack! :) Betyder jätte mycket! Nytt kapitel på G! :D

 
Emma

Emma

20 februari 2012 01:10

JÄTTEBRA!!!! Längtar så mycket till nästa kapitel! Vill så gärna veta hur hon kommer reagera, eller ja... duvet ;)

http://www.1dnoveller.bloggplatsen.se

Chocolatechip

21 februari 2012 17:44

Tack! Ja, Léa är ju lite chockad. Vi får se vad som händer, i nästa del! :D

 
Sara

Sara

21 februari 2012 19:11

MER NU :D OMG !

http://www.astorytotell.blogg.se

Chocolatechip

22 februari 2012 21:36

Mer ska det bli! :)

 
Moa

Moa

22 februari 2012 15:39

Åååh, älskar din novell! Du skriver jätte bra och jag vill bara läsa mer och mer!Ser fram emot att se hur allt utecklas! http://beautifulboys.blogg.se/

http://beautifulboys.blogg.se

Chocolatechip

22 februari 2012 21:38

Åh tack, super gulligt av dig! :D
Ja, nu har allt blivit lite mer komplicerat mellan Harry och Léa..

 
Michaela

Michaela

22 februari 2012 20:53

MERA!MERA!MERA!NU!NU!NU!!!

http://harrysstories.blogg.se

Chocolatechip

22 februari 2012 21:38

SNART!SNART!SNAAAART! :D

 
Sara

Sara

26 februari 2012 18:14

MER NUUUU :D

http://www.astorytotell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chocolatechip - 14 augusti 2012 21:45


"No" sa han "I wern't, you were ruind, I should have no better." Jag suckade djupt, det skulle inte gå att säga emot, han skulle ändå vinna. Istället kramade jag honom. Hårt och länge. "I love you Niall" viskade jag i hans nacke. "I love you to...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 22:45


Sen slutade allt. Sekunden jag öppnade entrédörren. Det ända som hördes var ljudet av mina andetag. Min puls slog fortare än någonsin, det ända jag gjorde var att öka takten. Jag ville springa för alltid. Springa i från smärtan som jagade mig och sku...

Av Chocolatechip - 31 juli 2012 12:18

Har skrivtorka kära läsare. Ni anar inte hur jobbigt det är! Och jag har aldrig haft det innan! Det brukar mer vara att jag är seg på att starta ett kapitel men nu är jag seg helt igenom. Har börjat på en helt ny novell, och nej den här kommer inte a...

Av Chocolatechip - 9 juli 2012 23:30


  Jag skulle hem till Niall efter skolan. Han visste ingenting om det men eftersom han inte svarade på sms eller samtal var det ända sättet att få kontakt med honom. Men det var först musik med Mr. Dennis. Musik var det ände ämnat jag helhjärta...

Av Chocolatechip - 7 juli 2012 16:41

Jag tänkte skriva ett, förmodligen, kapitel i Harrys perspektiv. Räck upp handen alla som är extalterade   . Nej men serre, tänkte faktiskt det. Blir inte det kommande kapitlet utan nästa. Ska bli kul.   Chocolatechip     ...

Ovido - Quiz & Flashcards